De keten zet in op een duale strategie in de campagne om beide doelgroepen te bereiken. Terwijl Generatie Z vaak al vertrouwd is met de nieuwste beautytrends en bijbehorende ‘beautyslang’, begrijpt Kruidvat dat deze soms niet helemaal te volgen zijn voor de wat oudere generaties. De campagne vertaalt ‘beautyslang’ naar begrijpelijke taal, zodat iedereen de laatste beautytrends kan volgen.
Nieuwe tv-commercial met Lies
In de nieuwe tv-commercial zien we dat moeder Lies niet helemaal op de hoogte is van de allernieuwste beautytermen van haar dochters Anna en Livi. Zo zien we Anna en Livi een ‘Get Ready With Me’ vlog opnemen, experimenteert een van de dochters met de beautytrend ‘mascara cocktailing’ en bezoeken ze samen een Kruidvat winkel om beautyproducten te kopen om je wenkbrauwen helemaal ‘on fleek’ te maken. Ondanks de poging van Lies om mee te gaan in de beautyslang verloopt dit niet geheel soepel.
‘Met deze nieuwe campagne laten we op een ludieke manier de verschillen tussen generaties zien als het gaat om beautytaal en -trends. Termen als ‘mascara cocktailing’ en ‘skinimalism’ zijn voor veel mensen negen van de tien keer abracadabra. Met deze campagne willen we ervoor zorgen dat echt iedereen de laatste beautytrends en innovaties kan volgen’, zegt Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience van Kruidvat.
360-graden marketingcampagne
‘We hebben een doordacht campagneplan om verschillende generaties optimaal te bereiken waaronder de uitdagende Generatie Z. De inzet van kanalen en de budgetverdeling zijn hierbij cruciaal geweest. Generatie Z bereiken we vooral online en via influencers. Bijvoorbeeld met een Beauty Trend Academy waarvoor een groep influencers is uitgenodigd voor diverse workshops en een presentatie over de laatste beautytrends. Andere generaties bereiken we onder andere via Lies op tv, de huis-aan-huis reclamefolder en POS-materialen in onze winkels’, vervolgt Smith. ‘Daarnaast zetten we ook OOH, radio en PR in. Kortom een 360-graden marketingcampagne waarbij we verschillende doelgroepen willen binden.’
Credits:
Adverteerder: Kruidvat
Reclamebureau: DDB Amsterdam & DDB Retail
Productiehuis: Annomann
Concept: DDB Amsterdam
Offline edit: Marc Bechtold
Online/grading: Crabsalad
Geluid: Earforce
Influencer: We are First
PR: Glasnost Amsterdam & Oona Agency Antwerpen